Strona głównaRegulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego

§ 1 Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy Aspergo Galeria Sztuki dostępny pod adresem internetowym www.sztukamoja.pl prowadzony przez Aspergo Maciej Dziechciński z siedzibą w Bojanie gm. Szemud, ul. Lesoki 7, NIP 5881757609
  2. Oferta sprzedaży Towarów dostępnych w Sklepie jest skierowana do Konsumentów, Przedsiębiorców i Przedsiębiorców na prawach konsumenta.

§ 2 Kontakt ze Sklepem

  1. Adres Sprzedawcy : Aspergo Maciej Dziechciński, ul. Lesoki 7, 84-207 Bojano gm. Szemud.
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@sztukamoja.pl
  3. Numer telefonu sprzedawcy: +48 781501120
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 88 1050 1764 1000 0092 3775 8066
  5. Klient może porozumieć się ze Sprzedawcą w dniach od poniedziałku do piątku. w godz. 9-14

§ 3 Definicje

  1. Klient – konsument w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego, przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 kodeksu cywilnego, a także art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta, który nawiąże stosunek prawny ze Sprzedawcą w zakresie działalności Sklepu.
  2. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, o której mowa w art. 431 Kodeksu cywilnego i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – oznacza osobę fizyczną, o której mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta oraz art. 5564 Kodeksu cywilnego, zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, a także gdy umowa nie jest bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą.
  5. Sprzedawca – Aspergo Maciej Dziechciński z siedzibą w Bojanie gm. Szemud, ul. Lesoki 7, NIP 5881757609.
  6. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.sztukamoja.pl
  7. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  8. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  9. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru lub Towarów ze Sprzedawcą.
  10. Towar – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
  11. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Przedmiotu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  12. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny.
  13. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
  14. Ustawa o prawach autorskich – Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych.

§ 4 Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. Urządzenie końcowe typu komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon itp. z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową.
  2. Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
  3. włączona obsługa plików cookies.

§ 5 Informacje ogólne

  1. Ofertą objęte są przedmioty oznaczone co do tożsamości w postaci dzieł sztuki w postaci obrazów, rysunków, wszelkiego rodzaju indywidualnych prac malarskich stanowiących utwór w rozumieniu art. 1 ust. 1 Ustawy Prawo autorskie a także inne, niestanowiące przedmiotu ustawy przedmioty.
  2. Zawarcie umowy sprzedaży dokonane jest w chwili obopólnego potwierdzenia przez Sklep oraz Klienta woli nabycia Produktu za ustaloną cenę.
  3. Umowa sprzedaży Produktu nie przenosi jakichkolwiek praw autorskich oraz praw pokrewnych do Dzieła na Klienta.
  4. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z Infrastrukturą techniczną Klienta.
  5. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania osobnego konta. Składanie zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania osobnego konta.
  6. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT). Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Towar oraz koszty dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi kurierskie), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związanej z Umową Sprzedaży.
  7. Warunkiem skorzystania ze Sklepu oraz zawarcia Umowy Sprzedaży jest akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu. Klient poprzez jego akceptację wyraża zgodę na wszystkie postanowienia i zobowiązuje się ich przestrzegać.

§ 6 Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Sprzedawca umożliwia Klientowi za pośrednictwem Sklepu korzystanie z bezpłatnych Usług świadczonych drogą elektroniczną polegających na zawarciu umowy sprzedaży drogą elektroniczną.
  2. Klient zobowiązuje się, że nie będzie dostarczał i przekazywał treści bezprawnych, w tym w szczególności naruszających przepisy karne bądź dobra osobiste innych osób.
  3. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 2.
  4. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną i usunąć Konto Klienta lub pozbawić go prawa do składania Zamówień w każdym czasie z zachowaniem 14 – dniowego okresu wypowiedzenia, z zachowaniem praw nabytych przez Klienta przed rozwiązaniem umowy. Ponadto Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną i usunąć Konto Klienta lub pozbawić go prawa do składania Zamówień ze skutkiem natychmiastowym w przypadku istotnego i rażącego naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu w tym w szczególności postanowień § 6 pkt 2 regulaminu.
  5. Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu na adresy bądź telefonicznie wskazane w §2 Regulaminu.
  6. Reklamacja powinna określać osobę, która składa reklamację, dane kontaktowe oraz problem z funkcjonowaniem Sklepu.
  7. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni i zawiadamia o wyniku zgłaszającego, bądź informuje go w tym terminie o innym terminie rozpatrzenia reklamacji.

§ 7 Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. W celu zakupu oferowanego Towaru skontaktować się ze Sklepem poprzez wiadomość e-mail lub telefonicznie.
  2. Opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt. 3.
  3. Poszczególne pozycje z Towarami przedstawionymi na stronie internetowej sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy.

§ 8 Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Towaru:
    1. Przesyłka kurierska
  2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    1. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
  3. Szczegółowe informacje na temat metod oraz kosztów dostawy dostępne są poprzez kontakt drogą poczty elektronicznej lub telefonicznie.

§ 9 Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia poprzez kontakt mailowy lub telefoniczny zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e – mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e – mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  4. Towar zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem pkt 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  5. Początek biegu terminu dostawy Towaru do Klienta liczy się w następujący sposób:
    1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  6. Dostawa Towaru odbywa się na terenie Polski, a po wcześniejszych, szczegółowych ustaleniach także poza jej granicami, na terenie Unii Europejskiej/Europy.
  7. Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna. Koszty dostawy Towaru (w tym opłaty za transport, palety, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia. Specyfika Towaru wymagająca szczególnych metod transportu uzasadnia konieczność wcześniejszego telefonicznego lub mailowego uzgodnienia formy i kosztu dostawy.

§ 10 Postanowienia dotyczące konsumentów oraz przedsiębiorców na prawach konsumenta

  1. Przepisy niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do Klientów, o których mowa w § 3 pkt 2 oraz pkt 4 Regulaminu.

I. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy na poniższych warunkach.
  2. Klient, który zawarł umowę może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
  3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    • od objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta bądź wskazaną przez niego osobę inną niż przewoźnik;
    • w przypadku umowy, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części.
  4. Klient może odstąpić od umowy, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  5. Sprzedawca zwróci Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  8. Klient ma obowiązek niezwłocznie zwrócić Towar Sprzedawcy na adres: ul.Lesoki 7 (84-207) Bojano jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  9. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  10. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

II. Rękojmia

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta za to, że Towar jest wolny od wad fizycznych i prawnych.
  2. Reklamacja może być przesłana na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie.
  3. Reklamacja powinna zawierać w szczególności określenie wady Towaru, dane Klienta umożliwiające jego identyfikację oraz adres e-mail bądź adres do doręczeń dla Klienta, umożliwiający odpowiedź Sprzedawcy na reklamacje.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
  5. W razie stwierdzenia wad rzeczy, klientowi przysługuje prawo tylko do zwrotu zapłaconej ceny za Towar oraz kosztów dostawy.

III. Właściwość sądu

  1. Rozstrzyganie sporów wynikających z zawartych umów sprzedaży między sprzedającym a Klientem, o którym mowa w niniejszym paragrafie, podlega sądowi powszechnemu właściwemu według przepisów powszechnie obowiązujących.

IV. Pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich

  1. Wykonując obowiązek nałożony na Sprzedawcę rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), zamieszcza się link internetowy przekierowujący do platformy internetowego rozstrzygania sporów konsumenckich https://ec.europa.eu/consumers/odr/

§ 11 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

  1. Przepisy niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do Klientów, o których mowa w § 3 pkt 3 Regulaminu.
  2. Na podstawie art. 558 § 1 kodeksu cywilnego strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
  3. Rozstrzyganie sporów wynikających z umów sprzedaży zawartych przez sprzedającego z przedsiębiorcami w rozumieniu art. 431 kodeksu cywilnego rozpoznawane będą przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby sprzedawcy.

§ 12 Ochrona danych osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Aspergo Maciej Dziechciński z siedzibą w Bojanie gm. Szemud przy ul. Lesoki 7, adres e-mail: biuro@sztukamoja.pl, numer telefonu 781501120, numer NIP: 5881757609 , REGON:5881757609

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych, ich sprostowania, żądania ich usunięcia, a także prawo ograniczenia przetwarzania, prawo przenoszenia oraz wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych.
Dodatkowo ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli dane są przetwarzane niezgodnie z wymogami prawnymi. W Polsce organem tym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Dane będą przetwarzane w celu:

  1. zawarcia i wykonywania umowy zawartej z Administratorem oraz dokonania niezbędnych rozliczeń w związku z jej zawarciem – przez czas niezbędny do realizacji umowy, a po jej zakończeniu dane osobowe będą przetwarzane przez czas potrzebny na wykazanie prawidłowości wykonania wynikających z niej obowiązków do upływu terminów wskazanych w przepisach o archiwizacji;
  2. wykonywania ustawowych obowiązków Administratora, w szczególności podatkowych i sprawozdawczych – przez czas niezbędny do realizacji ustawowych obowiązków Administratora, w szczególności do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych;
  3. realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora opisanego poniżej – przez czas niezbędny do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, w tym zakresie nie dłużej jednak niż do czasu uznania za uzasadniony szczególną sytuacją Państwa sprzeciwu, zaś w przypadku gdy prawnie uzasadnionym interesem jest marketing bezpośredni – do czasu wyrażenia przez Państwa sprzeciwu, w każdym razie nie dłużej niż 6 lat od zawarcia ostatniej transakcji sprzedaży dzieła sztuki;
  4. w przypadku wyrażenia dobrowolnych i opcjonalnych zgód dane będą przetwarzane także w celu marketingowym polegającym na przekazywaniu Państwu informacji o produktach sprzedawanych przez Administratora, promocjach, cennikach i innych informacjach, a także wydarzeniach promocyjnych, szkoleniach i innych aktywnościach Administratora, również na podstawie osobnych zgód za pomocą wiadomości wysyłanych na Państwa adres e-mail lub numer telefonu oraz w trakcie rozmów telefonicznych z Panią/Panem – do czasu cofnięcia odpowiedniej zgody.

Podanie danych jest dobrowolne, jednak konsekwencją ich niepodania będzie niemożność zawarcia umowy.

Podstawą prawną przetwarzania w zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy jest art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie niezbędnym do wykonywania przez Administratora ustawowych obowiązków.

Podstawą przetwarzania danych jest również art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zapewnieniu niezbędnych rozliczeń w związku z zawartą umową, dochodzenia roszczeń, marketingu bezpośredniego oraz budowania relacji i wizerunku.

W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w celach marketingowych podstawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Jeżeli natomiast wyrazi Pani/Pan zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Pani/Pana adres e-mail oraz numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy z 16.07.2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.

W zakresie, w jakim dane przetwarzane są na podstawie odrębnej zgody, przysługuje Państwu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Pozostanie to jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed jej cofnięciem.

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:

  • Podmioty zajmujące się konserwacją sprzętów elektronicznych, na których przechowywane są dane osobowe,
  • Autorzy dzieł sztuki oferowanych przez Sprzedającego,
  • Pracownicy Administratora,
  • Podmioty współpracujące z Administratorem w zakresie obrotem dziełami sztuki,
  • Biura księgowe.

Administrator nie planuje przekazywać Pani/Pana danych osobowych odbiorcom spoza EOG, czyli do państw trzecich.

Przysługują Pani/Panu dwa rodzaje prawa sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Jeżeli Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe:

  1. na podstawie prawnie uzasadnionych interesów, to mogą Państwo zgłosić sprzeciw z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją;
  2. na potrzeby marketingu bezpośredniego, to mogą Państwo zgłosić sprzeciw w każdym przypadku.

Nie będzie podlegać Pani/Pan decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Pani/Pana skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Państwa wpływa.

§ 13 Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest : zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają ma realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Nowy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
  3. Do umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w dniu zawarcia umowy sprzedaży, chyba że co innego wynika z przepisów bezwzględnie obowiązujących.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.